top of page
Writer's pictureRoman Pikaly

Plán obnovy na rozvoj cyklodopravy na Slovensku je primárne určený iba pre obce s viac ako 20 tisíc


a je na Slovensku v súčasnosti mimoriadne atraktívny a alternatívny spôsob dopravy do práce, školy, do prírody alebo na výlety. Aj preto Ministerstvo dopravy a výstavby spustilo prvú výzvu z plánu obnovy na rozvoj cyklodopravy na Slovensku za 36,5 milióna EUR z celkového balíka 105 miliónov EUR. Má to ale háčik.

Výzva z plánu obnovy je podľa ministra dopravy Andreja Doležala určená iba pre slovenské obce a mestá. „Deliaca čiara, kto je oprávnený čerpať z plánu obnovy, musela byť nastavená, lebo to bola požiadavka Európskej komisie, aby nedochádzalo k tzv. cross-financovaniu,” dodal Doležal. Menšie obce a menšie mestá môžu podľa Doležala čerpať prostriedky na rozvoj cyklodopravy z štrukturálnych fondov, nie plánu obnovy. “Na plán obnovy je väčší časový tlak. Potrebujeme čerpať do konca roku 2026, preto sme zvolili delimitačnú čiaru tak, že väčšie projekty (pre väčšie samosprávy) pôjdu z plánu obnovy a menšie projekty pôjdu zo štrukturálnych fondov,”


Takýchto obcí je na Slovensku len 52 a to je 1,77%



16 views0 comments

Comments


bottom of page